read-it

Alla inlägg under juli 2013

Av Angel & Devil - 11 juli 2013 11:57

  

Samfundet bestämmer allt. Vad du ska göra, vem du ska älska och när du ska dö.

Men vad händer om du blir kär i någon annan, i någon som inte är din perfekta match?

När den rätta kärleken ställs mot din sanna kärlek, och du måste välja?


Jag fastnade direkt. I början och slutet slukade jag verkligen den. Men större delen av boken kändes utdragen och ganska händelselös. Visst hände det saker, men ingenting som skakade om mig och fick mig att fortsätta läsa.

Vissa saker påminner väldigt mycket om Hungerspels-trilogin. Triangeldrama och ett väldigt kontrollerande samhälle, fast där slutar egentligen likheterna.

Jag tycker inte om karaktärerna, speciellt inte huvudpersonen Cassia. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, det bara är så.

Matchad får   /10. Boken är skriven på ett väldigt bra sätt, vilket drar upp betyget.

 /Devil

Av Angel & Devil - 1 juli 2013 16:19

 

Helena Hamilton är otroligt stark och snabb, och hon är jätteblyg. Så blyg att hon mår fysiskt illa vid uppmärksamhet. Men det är svårt att inte dra till sig uppmärksamhet när man är lång och "vacker som en gudinna". Helena bor på den lilla ön Nantucket med sin ensamstående pappa. Hela hennes liv vänds upp och ner första gången hon ser Lukas Delos. Han är den ända som någonsin har fått henne att känna hat, trots det känner hon sig väldigt dragen till honom. I takt med att hon lär känna honom börjar sanningen att visa sig och det kanske ligger något i uttrycker "vacker som en gudinna"...


Helena är nog den bästa bok som jag har läst hittills. Så fort jag började att läsa den kunde jag inte lägga boken ifrån mig. Den har allting som jag önskar i en bok. Den har fantasy, äventyr, kärlek och ett slut som gör det omöjligt att vänta tills nästa bok. Det ända som är lite irriterande var att jag var tvungen att vänta i ett år innan fortsättningen kom ut. Den är väldigt bra skriven och man kan inget annat än att ryckas med i handlingen och känslorna.


Helena får  av 10 änglar.

//Angel

Presentation


Hej! Vi är två tjejer som älskar att läsa. Vi startade bloggen för att dela med oss av tankar kring böcker. Vi skulle bli glada om du vill komma med tips och ideér. Hoppas att ni gillar bloggen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du hit?
 Sökte på Google
 Via Bloggplatsen
 Via en kommentar
 En kompis berättade för mig
 Klickade på Slumpa blogg
 Via en länk

Senaste inläggen

Kategorier

Kontakt

 

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards