read-it

Direktlänk till inlägg 11 juli 2013

Matchad av Ally Condie

Av Angel & Devil - 11 juli 2013 11:57

  

Samfundet bestämmer allt. Vad du ska göra, vem du ska älska och när du ska dö.

Men vad händer om du blir kär i någon annan, i någon som inte är din perfekta match?

När den rätta kärleken ställs mot din sanna kärlek, och du måste välja?


Jag fastnade direkt. I början och slutet slukade jag verkligen den. Men större delen av boken kändes utdragen och ganska händelselös. Visst hände det saker, men ingenting som skakade om mig och fick mig att fortsätta läsa.

Vissa saker påminner väldigt mycket om Hungerspels-trilogin. Triangeldrama och ett väldigt kontrollerande samhälle, fast där slutar egentligen likheterna.

Jag tycker inte om karaktärerna, speciellt inte huvudpersonen Cassia. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, det bara är så.

Matchad får   /10. Boken är skriven på ett väldigt bra sätt, vilket drar upp betyget.

 /Devil

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angel & Devil - 4 augusti 2013 14:43


Uppdateringen har varit urusel, jag vet. Jag har en massa böcker som väntar på att bli lästa, men jag vet inte vad det är som stoppar mig. Jag får helt enkelt lotta vilken bok jag ska börja med.   Jag hittade ett ganska roligt inlägg här. Så jag ...

Av Angel & Devil - 1 juli 2013 16:19

  Helena Hamilton är otroligt stark och snabb, och hon är jätteblyg. Så blyg att hon mår fysiskt illa vid uppmärksamhet. Men det är svårt att inte dra till sig uppmärksamhet när man är lång och "vacker som en gudinna". Helena bor på den lilla ön N...

Av Angel & Devil - 28 juni 2013 15:56

Bok 1  Bok 2 Bitterblue har nu regerat över sitt land i åtta år och börjar inse att allt inte går så bra som det kunde ha gått. Hennes sekreterare överöser henne med pappers arbete som för det mesta är helt betydelselöst. När hon försöker att göra ...

Av Angel & Devil - 25 juni 2013 12:10

  Johan och Ester är bästa vänner, och har varit det ända sedan dagis. Bara det att Johan vill vara mer än vänner, men han vet inte hur han ska säga det till henne. När Ester blir kär i en hårdrockare och han verkar gilla henne tillbaka, är det re...

Av Angel & Devil - 21 juni 2013 13:30

                                                                                                                 Nu är sommaren här!! Fast ni vet säkert redan det, det är nästan slutet på juni. Själv har jag stukat foten och rör mig inte speciel...

Presentation


Hej! Vi är två tjejer som älskar att läsa. Vi startade bloggen för att dela med oss av tankar kring böcker. Vi skulle bli glada om du vill komma med tips och ideér. Hoppas att ni gillar bloggen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du hit?
 Sökte på Google
 Via Bloggplatsen
 Via en kommentar
 En kompis berättade för mig
 Klickade på Slumpa blogg
 Via en länk

Senaste inläggen

Kategorier

Kontakt

 

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards